Tillagd som favorit
Borttagen som favorit

KUNDSERVICE

Telefonnummer 010-884 84 24
Vardagar mellan 10.00 - 11.30 och 12.00 - 15.00
Besvaras normalt sett inom 24 timmar på vardagar
Hur blir jag medlem?
Du blir medlem hos Luxplus genom att köpa en vara till medlemspris.
Var är mitt paket?
Du kan söka på ditt Trackingnummer/Sändningsnummer hos den leverantör du har valt: DHL eller PostNord. I bekräftelsemailet om att din order har skickats från vårt lager kan du se ditt sändningsnummer. Detta kan du även hitta under “Mina beställningar” om du loggar in på luxplus.se. Var uppmärksam på att det kan gå upp till 48 timmar innan ditt paket har registrerats så det kan dröja innan du kan se några upplysningar.

Om du fortfarande inte kan spåra ditt paket kan det bero på att du har skrivit ett mellanrum framför sändningsnumret. Då fungerar inte sökfunktionen och du kan inte få fram någon information.

Om du fyllt i ett mobilnummer när du beställde får du ett sms från DHL eller PostNord när ditt paket är redo att hämtas. Om du inte har mottagit en SMS-avisering kan du hämta ut paketet om du upplyser sändningsnumret eller trackingnumret samt uppvisar giltig legitimation.
Hur fungerar medlemskapet hos Luxplus?
Luxplus medlemskap är ett unikt koncept med många fördelar. Som medlem sparar du upp till 80% på över 5000 produkter och du får tillgång till allt från exklusiva varumärken till kända dagligvaruprodukter. På en genomsnittlig order kan du spara över 300 kr och kostnaden för medlemskapet tjänas därför snabbt in.

Du startar ditt medlemskap hos Luxplus genom att köpa en vara till medlemspris första gången du handlar. De första 30 dagarna är gratis, därefter fortsätter medlemskapet automatiskt med en månatlig kostnad på 89 kr som dras automatiskt från ditt konto.

Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap genom att logga in högst upp i högra hörnet på hemsidan. När du har loggat in kan du se status för ditt medlemskap, se hur mycket BonusCash du har tjänat samt se upplysningar kring dina beställningar.
När kommer slutsålda produkter på lager igen?
För att säkra våra medlemmar de bästa priserna på marknaden köper vi endast in produkter igen om vi kan garantera att sälja dem till samma låga pris som tidigare. I några fall kan det därför gå veckor eller månader innan produkter kommer in på lager igen. Under en slutsåld produkt kan du fylla i din e-mailadress och få ett besked via mail så snart produkten är på lager igen.

Vi har samlat alla produkter som inom ett par veckor finns på lager på en och samma sida. Här hittar du både varor vi har haft innan och nya produkter. Klicka HÄR så ser du alla varor som inom en snar framtid finns på lager.
Hur loggar jag in på Luxplus?
Är du medlem hos Luxplus kan du alltid logga in uppe i högra hörnet på hemsidan genom att klicka på ikonen som föreställer ett hänglås. Här skriver du in din mailadress och lösenordet du själv valt. Som medlem är det viktigt att du loggar in före du handlar på Luxplus.
Jag har glömt mitt lösenord eller mailadress
Om du inte kan komma ihåg ditt lösenord ska du klicka på "Glömt ditt lösenord?" på sidan där du loggar in. Du får då en länk skickad till din mail så att du kan välja ett nytt lösenord. Har du glömt vilken mailadress du har registrerat dig med ber vi dig vänligast kontakta kundtjänst.

Använd alltid samma uppgifter när du loggar in som medlem istället för att skapa ett nytt konto!
Jag har problem med att genomföra ett köp
Vi beklagar om du upplever problem med att genomföra ditt köp!
Är du redan medlem ska du logga in uppe i högra hörnet på hemsidan för att kunna genomföra ditt köp på Luxplus, annars kommer systemet upplysa att din mailadress redan används. Om du har problem med att genomföra en beställning och du använder en mobiltelefon eller surfplatta kan det ofta hjälpa att byta till en dator.
Betalningen avvisas vid köp. Varför?
Om betalningen avvisas kan det bero på att saldot på ditt konto är för lågt, att ditt betalningskort är blockerat av din bank för vissa typer av köp på internet eller att du använder ett kort som inte accepteras hos oss.

Vi accepterar MasterCard, VISA, VISA Electron och VISA Dankort.

För att se om kortet är blockerat för vissa typer av köp på nätet ska du logga in på din internetbank och klicka dig fram till din kortinformation. Där kan du ändra inställningarna så att du kan använda kortet för köp på internet. Behöver du hjälp med detta ska du kontakta din bank.
Hur skickar jag tillbaka en produkt?
Vill du returnera en produkt har du 30 dagar på dig från det du har mottagit varan. Beroende på om du skickar tillbaka varan med PostNord eller DHL ska du skicka returen till olika adresser.

Använder du PostNord ska du skicka till adressen:
Luxplus
Genvägen 1
23162 Trelleborg

Använder du DHL ska du skicka till adressen:
Luxplus / Coolrunner ApS
c/o DHL Freight (Sweden) AB
Flansbjersvägen 10-12
23291 Arlöv

Lägg gärna en lapp med ditt namn och ordernummer i paketet. Härefter behöver du höra av dig till oss via [email protected] och informera oss om att du skickar tillbaka ditt paket. När vi mottagit din vara tar hanterar vi ärendet och återkommer till dig.

Du kan även läsa mer om returer och reklamation under VILLKOR.
Är det verkligen gratis frakt?
Ja, som medlem får du alltid gratis frakt oavsett hur mycket du handlar för. Du kan välja att få ditt paket levererat med antingen DHL eller PostNord till valfritt postombud. Är du inte medlem kostar frakten 29 kr.
Är produkterna på Luxplus äkta?
Alla produkter vi säljer kommer till oss direkt från de största leverantörerna inom EU och dessa leverantörer har äkthetsgaranti. Varorna kontrolleras innan de skickas till dig. Vi kan därför ge dig 100% garanti på att alla märkesvaror är äkta. Skulle en produkt ändå inte leva upp till dina förväntningar ger vi dig alltid 30 dagars returrätt - utan förbehåll!
Varför är varorna så billiga?
Vi köper varorna direkt från europeiska leverantörer och alla varor skickas till vårt lager utan mellanhänder. På det sättet undviker vi fördyrande mellanled som normalt bidrar till ett högre slutpris på produkterna. Våra erfarna inköpare skapar unika avtal med de största distributörerna i EU och med hjälp av dessa förhandlingar, samt genom inköp av stora försändelser kan vi pressa priserna.
Vad är BonusCash?
Som medlem hos Luxplus tjänar du BonusCash när du handlar. Hur mycket BonusCash du tjänar beror på vilka produkter du köper. Dina intjänade BonusCash dras automatiskt av som rabatt på din nästa beställning. Har du tjänat ihop 50 BonusCash får du 50 kr i rabatt på ditt nästa köp.
Jag har en annan fråga
Vill du komma i kontakt med Luxplus är du alltid välkommen att skicka din fråga till [email protected], vi besvarar normalt sett ditt mail inom 24 timmar på vardagar. Du kan också ringa oss på telefonnummer 010-884 84 24 under vardagar mellan klockan 12.30 - 15.00. Det går också att skriva till oss via vår chattfunktion på hemsidan.
Luxplus använder cookies samt delar cookies med tredje part, bland annat för att komma ihåg dina inställningar och ge dig en bättre användarupplevelse.
OK