Tillagd som favorit
Borttagen som favorit

Köp- och medlemsvillkor för Luxplus.se (Luxplus ApS)

Medlemskap

Luxplus.se är en shoppingklubb på internet som erbjuder medlemmar stora rabatter på märkesprodukter inom bland annat makeup, parfym, schampo och skönhetsvård. Det kostar 89 SEK i månaden att vara medlem. Medlemskapet fortlöper varje månad tills det att du begär utträde. Luxplus.se vänder sig enbart till privatpersoner.

Du startar ditt medlemskap hos Luxplus genom att köpa en vara till medlemspris första gången du handlar. För att bli medlem i shoppingklubben måste du ha fyllt 18 år. Du bekräftar att du är över 18 år när du registrerar dig hos oss i samband med ditt första köp, såväl som att du har läst och godkänt våra villkor. Genom att genomföra en beställning till medlemspris från Luxplus.se accepterar du att du ingår du ett avtal med Luxplus och du accepterar att bli medlem i shoppingklubben. Du kan säga upp ditt medlemskap när som helst på två olika sätt. Antingen genom att logga in på Luxplus.se uppe i det högra hörnet, varpå du trycker på menyn och väljer fliken ”Mitt medlemskap”. Du kan också skicka ett mail till vår kundserviceavdelning, så hjälper de dig att säga upp ditt abonnemang. Du når oss via mailadressen [email protected] eller genom att ringa oss på telefonnummer 010-884 84 24. Kundtjänsts telefontider är vardagar 12.30 - 15.00.

Har du varit medlem de senaste 6 månaderna har du redan förbrukat din prövotid, och medlemsavgiften på 89 SEK kommer automatiskt att läggas till i din varukorg. Vill du inte vara medlem kan du välja att köpa dina varor till normalpris. I såfall kommer det inte att läggas till ett medlemskap i betalningsprocessen. Vi rekommenderar att du utnyttjar möjligheten att testa den kostnadsfria prövotiden och får extra rabatt vid din första beställning. Kom ihåg att du kan avregistrera dig från ditt medlemskap när du vill, vi har ingen bindningstid. Säger du upp medlemskapet under den kostnadsfria medlemskapsperioden är medlemskapet uppsagt på dagen och du kan inte längre ta del av medlemskapsfördelarna.

Så handlar du

När du handlar på Luxplus.se kan du välja mellan två köpmetoder. Om du vill bli medlem i shoppingklubben och kunna handla produkter till lägre priser ska du välja medlemspriset när du lägger en vara i din varukorg. Väljer du att köpa produkter till medlemspris kommer du automatiskt att lägga till ett medlemskap i din varukorg. Är du ny medlem får du en gratis prövotid på 30 dagar. Denna kostnadsfria prövoperiod ger dig möjlighet att testa och uppleva hur medlemskapet fungerar.

Efter du har genomfört din beställning kommer du få en orderbekräftelse via mail, och du får ytterligare ett mail när vi har packat din order.

Om du vill mottaga en fysisk kopia av din orderbekräftelse ska du skicka ett mail till [email protected]

Luxplus har inga fysiska butiker, utan du kan endast handla från oss på internet via vår e-handelssida Luxplus.se.

Om det finns produkter eller varumärken du vill kunna köpa på Luxplus.se, om du har frågor kring varor vi säljer eller frågor gällande varor vi inte har på lager vill vi gärna höra från dig. Skicka ett mail till [email protected]

ANNULLERA BESTÄLLNING/AVBRYTA ORDER

Om du har gjort en beställning men har ångrat dig kan du annullera din order. Det gör du genom att logga in med din e-postadress och ditt lösenord uppe i det högra hörnet på Luxplus.se. Gå in på menyn och klicka på fliken ”Mina beställningar”. Här ska du klicka på info-knappen till höger vid den beställning du vill avbryta och därefter klicka på ”Avbryt beställning”.

Notera att du endast kan annullera en order förutsatt att vårt lager inte har börjat hantera den. Vid frågor, kontakta kundtjänst via mailadressen [email protected] eller genom att ringa oss på telefonnummer 010-884 84 24. Kundtjänsts telefontider är vardagar 12.30 - 15.00.

Om priserna på Luxplus.se

På Luxplus.se kan du alltid välja mellan två priser: Medlemspris och Normalpris. Medlemspriser är de priser som erbjuds till alla medlemmar i Luxplus shoppingklubb. Medlemspriserna ger alla medlemmar tillgång till att handla varor till lägre priser, som medlem sparar man upp till 80%. För att undvika vidareförsäljning av våra produkter är det endast möjligt att köpa upp till sex stycken av samma vara till medlemspris per beställning. Normalpriserna är till de kunder som inte vill bli medlemmar. Normalpriset är därför högre än det pris man handlar för som medlem, men kommer ofta vara lägre än andra butiker och webbshoppar.

Vi tillhandahåller inte rabattkoder eller presentkort.

Bonuscash

När du handlar hos Luxplus.se som medlem blir du tilldelad BonusCash. Antalet BonusCash du får beror på vilka produkter du köper. Du kan alltid se ditt BonusCashsaldo på din medlemsida när du är inloggad på Luxplus.se. Dina BonusCash blir automatiskt inlösta som en rabatt vid din nästa beställning i förhållandet 1:1, vilket innebär att 90 BonusCash ger dig en rabatt på 90 SEK.

Det är endast medlemmer hos Luxplus som tilldelas BonusCash. Du förlorar aldrig dina BonusCash så länge du har ett aktivt medlemslap. Har du däremot sagt upp ditt medlemskap har du 30 dagar på dig att spendera dina BonusCash. Du har fortfarande möjlighet att spendera dina BonusCash inom dessa 30 dagar genom att återaktivera ditt medlemskap.

Du kan inte lösa in dina BonusCash mot kontanter, och de kan inte överföras till en annan medlem.

Betalning

Alla betalningar genomförs rent tekniskt av en betalningsförmedlare. Överföringen är säkert krypterad via SSL. På Luxplus.se kan du betala med Visa, Visa Electron, MasterCard och Dankort. Alla betalnings- och kortavgifter är inkluderade i priserna som har angetts på sidan och hanteras av Luxplus ApS.

Betalning för medlemskap samt varor hos Luxplus.se kan i dagsläget endast genomföras med betal-/kreditkort. Beloppet dras från ditt kort först när varorna skickas från lagret eller när ditt medlemskap påbörjas. Du kan inte debiteras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet. Du kan välja att spara dina kortuppgifter och knyta dem till ditt medlemskap på Luxplus.se för att underlätta betalning av varor i framtiden.

Alla priser visas inklusive moms. Priserna på Luxplus.se är dagspriser. Vi reserverar oss för plötsliga prisändringar på vår hemsida.

När du beställer från Luxplus.se accepterar och ingår du avtalet på svenska.

Leverans

Beställningar från Luxplus.se levereras antingen med DHL eller PostNord enligt ditt eget önskemål. Du väljer själv till vilket ombud ditt paket ska levereras. DHLs ombud kallas för DHL SERVICE POINT och PostNords ombud kallas för serviceställen. Leverans till ett ombud är gratis om du är medlem på Luxplus.se, för icke medlemmar utgår en fraktavgift på 29 SEK. Du har också möjlighet att välja hemleverans med PostNord till en kostnad av 99 SEK. Förväntad leveranstid är 1-3 vardagar. Leveranstiden räknas från när paketet skickas från vårt lager.

Vi erbjuder gratis frakt till medlemmar, undantaget postboxar. Luxplus ApS har ansvaret för varorna fram tills att du mottager dem. Vid eventuella problem med leveransen ber vi dig att höra av dig till kundtjänst så hjälper dem dig med ärendet. Du når kundserviceavdelningen via mailadressen [email protected] eller genom att ringa oss på telefonnummer 010-884 84 24. Kundtjänsts telefontider är vardagar 12.30 - 15.00.

För att kunna hämta ut ditt paket måste du visa upp en giltig ID-handling. Tänk på att du måste fylla i fullständiga uppgifter när du gör en beställning. För att kunna hämta ut ditt paket hos det ombud du har valt måste namnet stämma överens med det namn som står på din ID-handling.

Lägger du en stor beställning hos oss kan vi behöva godkänna din order manuellt, vilket gör att det kan ta några extra dagar innan din order skickas från lagret. Att vi ska godkänna ordern manuellt är en åtgärd vi har varit tvungna att ta till för att försöka stoppa brott såsom kortsvindel, bedrägeri och vidareförsäljning.

Luxplus.se levererar endast inom Sveriges gränser till svenska ombud. DHLs ombud kallas för DHL SERVICE POINT och PostNords ombud kallas för serviceställen. Luxplus finns även i andra länder, bor du i Danmark kan du handla från Luxplus.dk, bor du i UK kan du handla från Luxplus.co.uk, bor du i Tyskland köper du från Luxplus.com, i Nederländerna handlar du på Luxplus.nl och befinner du dig i Finland kan du handla från Luxplus.fi.

Ångerrätt och returrätt (returvaror)

Vid köp från Luxplus.se har du ångerrätt i 30 dagar (enligt lagen har du ångerrätt i 14 dagar). Fristen gäller från den dag du tar emot varorna. Om du vill ångra ditt köp och returnera en eller flera varor, ska du inom 30 dagar meddela oss detta genom att skicka ett mail till [email protected] Vår målsättning är att besvara alla hänvändelser inom 24 timmar på vardagar. Du kan också ringa till oss på telefonnummer 010-884 84 24. Kundtjänsts telefontider är vardagar 12.30-15.00. Den eller de varor du skickar tillbaka ska vara i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att de ska returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. Vid köp av skönhetsprodukter, parfymer och kosmetika kan originalförpackningen utgöra en väsentlig del av varans värde. Om originalemballaget saknas kan Luxplus göra ett prisavdrag på upp till 100% för värdeminskning då produkten har minskat i försäljningsvärde. Likaså kan en värdeminskning ske om du har brutit förseglingen eller på annat sätt skadat förpackningen.

Omkostnader vid returer åligger dig att betala. Du kan också ångra köpet genom att inte kvittera ut försändelsen, men vi godtar bara detta sätt att returnera varorna om du först meddelar oss att du inte kommer att hämta ut paketet.

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis dina pengar tillbaka. Beloppet överförs till det kort/bankkonto du använde för att betala produkterna med, och först när vi har mottagit varan och kontrollerat att den returnerade produkten lever upp till villkoren. Efter att vi har mottagit det returnerade paketet och vi har godkänt returen tar det vanligtvis 4-5 vardagar tills du har fått tillbaka pengarna på ditt konto, beroende på vilken bank du har.

Det är ditt ansvar att se till att varan är säkert inpackad, och du ansvarar för varan fram tills att vi mottager den.

Vart du ska skicka din retur beror på om du vill använda PostNord eller DHL som fraktleverantör.

Använder du PostNord ska du skicka till adressen:
Luxplus
Genvägen 1
23162 Trelleborg

Använder du DHL ska du skicka till adressen:
Luxplus / Coolrunner ApS
c/o DHL Freight (Sweden) AB
Flansbjersvägen 10-12
232 91 Arlöv

Notera att vi inte har möjlighet att ta emot försändelser som skickas till utlämningsställe. Du kan inte hämta eller lämna paket på adresserna i Trelleborg och Arlöv.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer och du kan läsa mer om ångerrätt på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se samt på www.konsumenteuropa.se.

Reklamationsrätt

Luxplus ApS erbjuder dig den lagstadgade reklamationsrätten på 36 månader, räknat från och med köptillfället. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt. Du kan också få pengarna tillbaka eller få ett avdrag på priset. Allt är beroende på vilken situation det rör sig om, samt vilken vara.

Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått som följd av felaktigt användande av varan eller annan handling som kan ha orsakat skadan.

Notera att reklamationsrätten är begränsad för varor som har en begränsad livslängd. Om du upptäcker ett fel på en vara som du har köpt på Luxplus.se, ska du så fort som möjligt - och alltid inom rimlig tid - höra av dig till oss via mail på [email protected]är du returnerar en vara ska du skicka ett mail till oss där du tydligt upplyser oss om att du vill returnera en eller flera varor samt vad felet och/eller problemet beror. Formulera dig vänligast så detaljerat som möjligt. Kom ihåg att varan alltid ska skickas tillbaka i lämpligt emballage. Se till att få ett kvitto för eventuella utlägg i förbindelse med din reklamation, till exempel fraktkostnaden, så att vi kan betala tillbaka pengarna till dig.

Vart du ska skicka din retur beror på om du vill använda PostNord eller DHL som fraktleverantör.

Använder du PostNord ska du skicka till adressen:
Luxplus
Genvägen 1
23162 Trelleborg

Använder du DHL ska du skicka till adressen:
Luxplus / Coolrunner ApS
c/o DHL Freight (Sweden) AB
Flansbjersvägen 10-12
232 91 Arlöv

Notera att vi inte har möjlighet att ta emot försändelser som skickas till utlämningsställe. Du kan inte hämta eller lämna paket på adresserna i Trelleborg och Arlöv.

Återbetalningsrutiner

Vid reklamationer eller ångrat köp återbetalas dina pengar till det kort-/bankkonto du betalade med. Detta efter att vi har mottagit varan och kontrollerat att returen lever upp till villkoren. När vi har tagit emot en retur tar det normalt 4-5 vardagar tills pengarna finns på kontot, beroende på vilken bank du har. Om det gäller en reklamation, se till att få ett kvitto på fraktkostnaden så att vi kan betala tillbaka pengarna till dig.

Överklagande

Om du har ett klagomål relaterat till ditt köp ska du i första hand kontakta kundtjänst på [email protected] Om vi inte kan hitta en lösning som båda parter är nöjda med kan du överklaga till Allmänna Reklamationsnämnden, om villkoren för detta är uppfyllt. Du kan läsa mer om hur det går till att överklaga, samt lämna en anmälan på Allmänna Reklamationsnämndens hemsida, www.arn.se. Du kan också vända dig till EUs tvistlösningssida på nätet genom att besöka webbadressen http://ec.europa.eu/odr.

Barn och minderåriga under 18 år

För att handla hos Luxplus måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre måste du ha godkännande av en förälder. Du bekräftar att du är över 18 år eller har fått ett godkännande av en förälder när du genomför ett köp hos oss. Om du är under 18 år och köper något på Luxplus.se utan att en förälder godkänt har föräldern rätt att häva köpet. Skicka ett mail till [email protected] så får ni hjälp med ärendet.

Behandling av personlig information

När du blir kund hos Luxplus.se sparar vi ditt namn, din adress, ditt telefonnummer och din e-postadress digitalt. Det är endast anställda hos Luxplus.se som har tillgång till dina uppgifter. Om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. Dina uppgifter och din e-postadress vidarebefordras aldrig till andra och kommer aldrig att säljas till tredje part. Vi registrerar aldrig personuppgifter av känslig karaktär. Vi lagrar din personinformation med syfte att kunna leverera dina beställningar. Personuppgifterna registreras hos Luxplus ApS och sparas i fem år innan de raderas.

Innan vi sparar personuppgifter du fyller i på Luxplus.se försäkrar vi oss alltid om att du är införstådd med att vi sparar dina uppgifter, samt om vilka personuppgifter vi sparar. Vi skickar den personliga informationen säkert i krypterad form. Som kund hos Luxplus ApS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen av dina personuppgifter. Du har också rätt att få ta del av vilka uppgifter vi har registrerade om dig. Dessa rättigheter regleras av Personuppgiftslagen samt motsvarande lag i Danmark, Persondataloven. För mer information, begäran om att göra invändning mot registreringen eller för kontroll av vilka uppgifter vi har sparade om dig ska du kontakta oss via mail på [email protected]

Cookies

Luxplus använder cookies, på svenska så kallade kakor. Det gör vi uteslutande av den anledningen att förbättra användbarheten för dig som besökare på Luxplus.se och för att kunna visa dig relevanta produkter och nya erbjudanden när du besöker sidan.

En cookie eller kaka är en liten datafil som innehåller uppgifter kring om du är en ny eller befintlig kund, vilka produktsidor på Luxplus.se du besöker samt andra uppgifter om hur du använder webbplatsen. Kakan sparas på din dator, din surfplatta eller din mobiltelefon. En cookie kan inte identifiera dig som person, utan enbart känna igen din dator, din surfplatta eller din mobiltelefon och därmed ge dig en skräddarsydd version av Luxplus.se. Vi sparar normalt sett kakor i 12 månader.

Du har möjlighet att göra inställningar i din webbläsare så att den varnar när din enhet tar emot en cookie. Du har också möjlighet att stänga av cookies i din webbläsare helt och hållet. Om du vill radera alla cookies kan du göra det via inställningarna i din webbläsare.

Om du har frågor angående cookies kan du vända dig till vår kundserviceavdelning via mailadressen [email protected] eller genom att ringa oss på telefonnummer 010-884 84 24. Kundtjänsts telefontider är vardagar 12.30 - 15.00.

ANSVARSFRISKRIVNING

Priserna på Luxplus.se är dagspriser och vi förbehåller oss rätten att närsomhelst ändra priser och information på sidan utan avisering. Såväl fakta- som prisuppgifter anges med reservation för tryckfel, felaktigt angiven beskrivning, tekniska specifikationer samt slutförsäljning. Vi strävar efter att ange så korrekt information som möjligt på Luxplus.se, men vid eventuella problem tar vi inte ansvar för eventuella fel, kostnader eller förluster som orsakats av felaktig information på sidan eller av felaktig användning. Hittar du något som är fel på Luxplus.se uppskattar vi om du hör av dig till oss och anger detta, skicka ett mail till [email protected]

INFORMATION OM LUXPLUS

Luxplus är ett danskt företag som grundades 2013. Vi har funnits på den svenska marknaden sedan våren 2015 och vi är vid det här laget etablerade med flera tusen medlemmar. Luxplus finns även i Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna och UK med exakt samma koncept, och vid det här laget har många tusentals medlemmar glädje av medlemsfördelarna! Vi ser fram emot att öppna i fler länder.

Vårt kontor ligger i stadsdelen Österbro i Köpenhamn på adressen:
Luxplus ApS
Teglværksgade 37,1
2100 København Ø
Danmark

CVR-nummer: 25090705

För mer information om Luxplus koncept som shoppingklubb och om Luxplus som verksamhet, besök sidan www.luxplus.se/om_luxplus. För mer information om abonnemangsvillkoren, besök www.luxplus.se/abonnemangsvillkor. Vill du hitta information om hur du kan komma i kontakt med oss, gå in på www.luxplus.se/kundservice. Vill du läsa om våra kunders omdömen om oss, eller om du själv vill lämna en recension av Luxplus.se är du välkommen att besöka vår sida på Trustpilot, adressen är se.trustpilot.com/review/luxplus.se.

Luxplus använder cookies samt delar cookies med tredje part, bland annat för att komma ihåg dina inställningar och ge dig en bättre användarupplevelse.
OK