När du handlar hos Luxplus kan du välja mellan två olika priser: Medlemspris och Normalpris. Om du väljer att köpa till medlemspris lägger du automatiskt till ett medlemskap i din varukorg. Om du redan har ett medlemskap, loggar du bara in på ditt konto innan du handlar på luxplus.se. Är du en ny medlem får du en gratis provperiod på 30 dagar.
Denna kostnadsfria prövoperiod ger dig möjlighet att testa och uppleva hur medlemskapet fungerar. Om du tidigare har varit medlem hos Luxplus kommer det att läggas till ett månatligt medlemskap till priset av 89 kr med din beställning och ditt medlemskap blir återaktiverat.
Om du inte vill vara medlem kan du välja att köpa dina varor till Normalpris. I så fall kommer det inte att läggas till ett medlemskap i betalningsprocessen.
Återförsäljning av produkter köpta från Luxplus är inte tillåtet. Misstankar om återförsäljning kan leda till att ditt medlemskap på Luxplus avslutas.
Om du har gjort en beställning men har ångrat dig kan du annullera din order. Det gör du genom att logga in med din e-postadress och ditt lösenord uppe i det högra hörnet på Luxplus.se. Gå in på menyn och klicka på fliken ”Mina beställningar”. Här ska du klicka på info-knappen till höger vid den beställning du vill avbryta och därefter klicka på ”Avbryt beställning”.
Notera att du endast kan annullera en order förutsatt att vårt lager inte har börjat hantera den. Vid frågor, kontakta kundtjänst via mailadressen [email protected]
Alla betalningar genomförs via Altapay, Klarna, Trustly eller PayPal. På luxplus.se kan du betala med VISA, VISA Debit, VISA Electron, MasterCard eller Maestro. Din betalsäkerhet är vår högsta prioritet. Det innebär att du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan ge dig mer information om 3D Secure och hur du verifierar dig. Alla betalnings- och kortavgifter är inkluderade i priserna som har angetts på sidan och hanteras av Luxplus ApS.
Betalning för medlemskap samt varor hos Luxplus.se kan i dagsläget endast genomföras med betal-/kreditkort, PayPal, Trustly och Klarna. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från lagret eller när ditt medlemskap påbörjas. Om du väljer att betala din första order med Klarna (faktura), kommer medlemsavgiften istället att faktureras. Du kan inte debiteras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet.
Alla priser visas inklusive moms. Priserna på Luxplus.se är marknadspriser. Vi reserverar oss för plötsliga prisändringar på vår hemsida.
När du beställer från Luxplus.se accepterar och ingår du avtalet på svenska.
Beställningar gjorda på luxplus.se levereras med antingen med Bring, DHL, PostNord, Instabox eller Earlybird enligt eget önskemål.
För medlemmar i Luxplus finns det flera olika gratis fraktalternativ. för icke medlemmar utgår en fraktavgift på 69 kr. Observera att luxplus. endast levererar till Storbritanniens fastland såväl som till Nordirland. Luxplus ApS ansvarar för köpta produkter tills de har levererats.
Vi erbjuder gratis frakt till medlemmar, undantaget postboxar och hemleverans. Luxplus ApS har ansvaret för varorna fram tills att du mottager dem. Vid eventuella problem med leveransen ber vi dig att höra av dig till kundtjänst så hjälper dem dig med ärendet. Du når kundserviceavdelningen via mailadressen [email protected]
För att kunna hämta ut ditt paket måste du visa upp en giltig ID-handling. Tänk på att du måste fylla i fullständiga uppgifter när du gör en beställning. För att kunna hämta ut ditt paket hos det ombud du har valt måste namnet stämma överens med det namn som står på din ID-handling.
Lägger du en stor beställning hos oss kan vi behöva godkänna din order manuellt, vilket gör att det kan ta några extra dagar innan din order skickas från lagret. Att vi ska godkänna ordern manuellt är en åtgärd vi har varit tvungna att ta till för att försöka stoppa brott såsom kortbedrägeri, bedrägeri och vidareförsäljning.
Vid köp från Luxplus.se har du ångerrätt i 90 dagar (enligt lagen har du ångerrätt i 14 dagar). Fristen gäller från den dag du tar emot varorna. Om du vill ångra ditt köp och returnera en eller flera varor, ska du inom 90 dagar meddela oss detta genom att skicka ett mail till [email protected] Vår målsättning är att besvara alla hänvändelser inom 24 timmar på vardagar. Om du önskar kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se Ångerblankett) eller också ladda ner den här. Den eller de varor du skickar tillbaka ska vara i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att de ska returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. Vid köp av skönhetsprodukter, parfymer och kosmetika kan originalförpackningen utgöra en väsentlig del av varans värde. Om originalemballaget saknas kan Luxplus göra ett prisavdrag på upp till 100% för värdeminskning då produkten har minskat i försäljningsvärde. Likaså kan en värdeminskning ske om du har brutit förseglingen eller på annat sätt skadat förpackningen.
Omkostnader vid returer åligger dig att betala. Du kan också ångra köpet genom att inte kvittera ut försändelsen, men vi godtar bara detta sätt att returnera varorna om du först meddelar oss att du inte kommer att hämta ut paketet.
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis dina pengar tillbaka. Beloppet överförs till det kort/bankkonto du använde för att betala produkterna med, och först när vi har mottagit varan och kontrollerat att den returnerade produkten lever upp till villkoren. Efter att vi har mottagit det returnerade paketet och vi har godkänt returen tar det vanligtvis upp till 7 arbetsdagar tills du har fått tillbaka pengarna på ditt konto, beroende på vilken bank du har.
Det är ditt ansvar att se till att varan är säkert inpackad, och du ansvarar för varan fram tills att vi mottager den.
Notera att vi inte har möjlighet att ta emot försändelser som skickas till utlämningsställe.
Om ett paket returneras på grund av avslag på mottagning eller utebliven avhämtning i paketbutiken är det ditt ansvar att kontakta oss, då vi inte automatiskt informeras om detta.
I dessa fall tar vi ut en returavgift på 29 kr, som dras av från det belopp som ska återbetalas.
Om paketets värde är mindre än returavgiften kommer ingen återbetalning att ske.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer och du kan läsa mer om ångerrätt på Konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se samt på www.konsumenteuropa.se.
När vi tar emot de returnerade varorna kontrollerar vi deras status och utifrån det återbetalar vi kunderna. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalningar utfärdas på samma sätt som den ursprungliga betalningsmetoden. Leveranskostnader täcks endast vid reklamationer (skadade varor) och endast när reklamationen är välgrundad och godkänd.
Observera: Eventuell värdeminskning relaterad till produktanvändning som är felaktig eller annorlunda än dess avsedda användning och funktion betalas av kunden. Men om du skadar produkten genom felanvändning eller slarv och söker ersättning, kan det sluta med att du bara får en liten del eller inget av inköpspriset tillbaka om du returnerar den, beroende på det kommersiella värdet av produkten/produkterna i fråga. När det gäller skönhetsprodukter, dofter och kosmetika kan originalförpackningen spela en betydande roll för att bestämma värdet på produkten/produkterna i fråga. Vi uppmanar dig därför att skicka varor i oskadat skick.
Priserna på Luxplus.se är dagliga priser, och vi förbehåller oss rätten att ändra
priser och information på webbplatsen när som helst utan förvarning. Både fakta och
prisinformation tillhandahålls med reservation för korrekturfel, felaktig
beskrivning och tekniska specifikationer. Vi strävar efter att
ge så korrekt information som möjligt på Luxplus.se, men vid eventuella
problem accepterar vi inte ansvar för eventuella fel, kostnader eller förluster
som orsakats av felaktig information på sidan eller av felaktig användning.
Alla våra produkter beställs direkt från de största leverantörerna med garanti
för äkthet inom EU. På grund av detta kan utseendet på vissa produkter variera,
ha ett annat språk eller skilja sig åt i färg.
Luxplus ApS erbjuder det vanliga juridiska reklamationsförfarande, som gäller i 24 månader efter leverans. Det innebär att du kan få din produkt reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få prisavdrag beroende på situationen i fråga. Ditt klagomål måste vara giltigt, vilket innebär att eventuella fel inte kan vara resultatet av felaktig användning av produkten. Observera att för produkter med begränsad livslängd är din rätt att överklaga begränsad i enlighet med detta.
Om du har ett klagomål relaterat till ditt köp ska du i första hand kontakta kundtjänst på [email protected] Om vi inte kan hitta en lösning som båda parter är nöjda med kan du överklaga till Allmänna Reklamationsnämnden, om villkoren för detta är uppfyllt. Du kan läsa mer om hur det går till att överklaga, samt lämna en anmälan på Allmänna Reklamationsnämndens hemsida, www.arn.se. eller genom att skicka brev till ARN på adressen:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Du kan också vända dig till EUs tvistlösnings sida på nätet genom att besöka webbadressen http://ec.europa.eu/odr.
Kontakta oss så snart du upptäcker ett fel eller saknar delar för en produkt som har köpts på luxplus.se. Detta bör ske så snart som möjligt eller inom en rimlig tidsperiod från det ögonblick du märker att det är något fel på din produkt. Skicka ditt klagomål via [email protected], därefter kikar vi på ditt ärende. Klagomål anses komma i tid om de lämnas in inom två månader efter att produktfel har upptäckts.
Information om företaget
Luxplus ApS
Teglværksgade 37,1
2100 København Ø
Danmark
CVR-nummer: 25090705
Uppdaterad 2 maj 2023