Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash
Endast för medlemmar:
Spara genom allt
Alltid billig frakt
Extra besparingar med BonusCash

Betalning och leverans

Betalning

Alla betalningar genomförs rent tekniskt av en betalningsförmedlare. Överföringen är säkert krypterad via SSL. På Luxplus.se kan du betala med Visa, Visa Electron, MasterCard, Dankort, PayPal, Trustly och Klarna. Alla betalnings- och kortavgifter är inkluderade i priserna som har angetts på sidan och hanteras av Luxplus ApS.

Betalning för medlemskap samt varor hos Luxplus.se kan i dagsläget endast genomföras med betal-/kreditkort, PayPal, Trustly och Klarna. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från lagret eller när ditt medlemskap påbörjas. Om du väljer att betala din första order med Klarna (faktura), kommer medlemsavgiften istället att faktureras. Du kan inte debiteras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet. Du kan välja att spara dina kortuppgifter och knyta dem till ditt medlemskap på Luxplus.se för att underlätta betalning av varor i framtiden.

Alla priser visas inklusive moms. Priserna på Luxplus.se är dagspriser. Vi reserverar oss för plötsliga prisändringar på vår hemsida.

När du beställer från Luxplus.se accepterar och ingår du avtalet på svenska.

Leverans

Beställningar från Luxplus.se levereras antingen med Bring, DHL eller PostNord enligt ditt eget önskemål. Du väljer själv till vilket ombud ditt paket ska levereras. Brings ombud kallas för utlämningsställen, DHLs ombud kallas för DHL SERVICE POINT och PostNords ombud kallas för serviceställen. Leverans till ett ombud är gratis om du är medlem på Luxplus.se, för icke medlemmar utgår en fraktavgift på 69 SEK. Du har också möjlighet att välja hemleverans med PostNord till en kostnad av 119 SEK. Förväntad leveranstid är 2-4 vardagar. Leveranstiden räknas från när paketet skickas från vårt lager.

Vi erbjuder gratis frakt till medlemmar, undantaget postboxar. Luxplus ApS har ansvaret för varorna fram tills att du mottager dem. Vid eventuella problem med leveransen ber vi dig att höra av dig till kundtjänst så hjälper dem dig med ärendet. Du når kundserviceavdelningen via mailadressen [email protected].

För att kunna hämta ut ditt paket måste du visa upp en giltig ID-handling. Tänk på att du måste fylla i fullständiga uppgifter när du gör en beställning. För att kunna hämta ut ditt paket hos det ombud du har valt måste namnet stämma överens med det namn som står på din ID-handling.

Lägger du en stor beställning hos oss kan vi behöva godkänna din order manuellt, vilket gör att det kan ta några extra dagar innan din order skickas från lagret. Att vi ska godkänna ordern manuellt är en åtgärd vi har varit tvungna att ta till för att försöka stoppa brott såsom kortbedrägeri, bedrägeri och vidareförsäljning.

Luxplus.se levererar endast inom Sveriges gränser till svenska ombud. Brings ombud kallas för utlämningsställen, DHLs ombud kallas för DHL SERVICE POINT och PostNords ombud kallas för serviceställen. Luxplus finns även i andra länder, bor du i Danmark kan du handla från Luxplus.dk, bor du i UK kan du handla från Luxplus.co.uk, bor du i Tyskland köper du från Luxplus.com, i Nederländerna handlar du på Luxplus.nl och befinner du dig i Finland kan du handla från Luxplus.fi.

Välkommen till Luxplus